Powernaps

Home / Algemeen / Powernaps
In Algemeen

Een dutje of een powernap is gezond en kan een wereld van verschil maken. Het is bewezen dat een dutje je lichaam en geest verbazingwekkend goed verfrissen. Powernaps kunnen ook uitkomst bieden in situaties waarbij men door omstandigheden net langdurig kan slapen.

Tips voor powernaps

Er zijn wel een paar tips waar het gaat om dutjes overdag. Je powernap mag natuurlijk niet de oorzaak zijn waarom je ’s nachts wakker ligt.

1. Niet langer dan 30 minuten

Het ideale dutje duurt tussen de 20 a 30 minuten. Lang genoeg om even helemaal weg te dromen maar kort genoeg om niet in een diepe slaap te vallen.

2. Tussen 2 en 3 uur ’s middags

Een powernap kun je het best doen na de lunch tussen 2 en 3 uur ’s middags. Je moet dan al wel vanaf 7 uur wakker zijn. Je hersenen zijn overdag na ongeveer 6 uur van nature al minder alert en doordat je net hebt gegeten gebruikt je lichaam je energie voor de spijsvertering.

3. Niet voor mensen met slapeloosheid

Heb je last van slapeloosheid dan kan je beter geen dutjes doen ook al voel je je moe en slaperig.

 

Lees het volledige artikel: http://www.slaapinfo.nl/weetjes/is-beste-tijd-om-dutje/

Bron: http://www.slaapinfo.nl/weetjes/is-beste-tijd-om-dutje/
Auteur Pieter Polman, 15 augustus 2015

 

 

 

Recommended Posts